hemmafruns

Alla inlägg under september 2012

Av ida damsjö - 30 september 2012 20:34

I helgen struntade vi i allt vad sjukdommar och sjukhus hette och bestämde oss för att vara lyckliga och glada, vi åkte iväg på Ölands skördefest och frossade i pumpor och god mat och så fick vi frisk höstluft på köpet, underbart! Älskar den här årstiden

Av ida damsjö - 30 september 2012 20:34

I helgen skett vi i allt vad sjukdommar och sjukhus hette och bestämde oss för att vara lyckliga och glada, vi åkte iväg på Ölands skördefest och frossade i pumpor och god mat och så fick vi frisk höstluft på köpet, underbart! Älskar den här årstiden

Av ida damsjö - 30 september 2012 20:23

Känns ju som vi bor där lika mycket som hemma i alla fall och så slipper vi pendla, kan ju inte bli bättre!

I måndags fastnade vår katt med ena tassen i dörren och kom inte loss, jag skulle hjälpa henne och blev biten ganska illa, blev vårdcentralen för stelkramps spruta och penicillin. På kvällen efter första tabletten känner jag att min hals börjar svullna upp, ungefär som när man blir förkyld fast utan slemmet och snoret, tillverkningen fanns inte med i bipaksedlen så efter att ha pratat med 1177 så blev det akuten, där gick det ganska snabbt och efter lite medicin kändes det bra igen.

I tisdags var vi på stan hela familjen, jag började höra att Freja blev mer och mer förkyld och mer snabbandad, hon vägrade att äta någon mat och hon vägrade att dricka ( inte ens pappas läsk lockade)

När vi kom hem hade Freja väldiga problem med att somna hon bara skrek och skrek och tillslut andades hon så fort och häftigt att man såg hela magen hoppa upp och ner, blev en tur till barnakuten och hon fick andas lite " rök" som öppnar upp luftvägarna och så fick vi stanna under natten och till 17.00 nästa dag. Så nu har hon fått en inhalator och två mediciner att andas för förkylningsastma

Av ida damsjö - 23 september 2012 19:38

Vi bor ett stenkast ifrån närmsta lekplats så det passar ypperligt att traska dit en tråkig och händelselös söndag(vet inte varför just söndagar råkar bli en sådan där slapp, tråk dag)

På lekplatsen hade vi kul hela familjen, tåget fick vi se med, Freja tappade hakan av förtjusning!

Av ida damsjö - 23 september 2012 10:27

Vi var ju på kräftskiva igår och det medförde att Freja gick och la sig långt efter sin vanlig läggdags tid, funkade hur bra som helst för är det något jag lärt mig så är det att inte försöka få henne att sova när vi är iväg även om hon är trött och brukar sova vid den tiden. Hon är alldeles för otrygg med främmande ställen och människor så hon kan inte slappna av.

Skönt är dock att hon lyckas ta igen de förlorade timmarna morgonen efter, för det betyder att jag får sova till 8 och inte 5 eller 6 som vanligt

Av ida damsjö - 22 september 2012 20:56

Idag har vi varit på årets första och enda kräftskiva för vår del, lite sent kanske men lika trevligt och mysigt ändå! Alkoholfria tillställningar gillar jag, med god mat och trevligt sällskap och detta var just en sådan. Underbart!

Självklart lämnade ( läs glömde) jag kameran hemma annars hade ni fått bilder på när vi bygger torn av glass/godis och tapuwear bunkar med Freja, när hon gör fula grimaser med sin kussin Cornelia och när hon dansar ( snurrar runt runt med armarna utsträckta) mm

Nu ska jag göra en kopp grönt thé och slänga mig i soffan och bara njuta! Ha en fortsatt trevlig lördagskväll alla läsare!!

Av ida damsjö - 21 september 2012 19:54

Vi har sakta men säkert fallit in i höstrutiner Freja och jag, skönt och mysigt!

Det är upp vid 5 snåret som gäller, Freja toppar högt på sin pappa, hon är rädd att hon ska missa att säga hej då innan han åker och jobbar vilket har hänt ett par gånger. Sedan blir det frukost, yoghurt med risnudlar eller havregrynsgröt, mannagryn funkar det med förresten, vi gör oss i ordning med tandborstning, avtvättning och påklädning, borstar håret på varandra och jag försöker få upp frejas hår i en toffs så det inte ska stå åt alla håll, jag får snällt acceptera att håret står åt alla håll för toffsarna bara glider ut, av sig själva, Freja låter dem snällt sitta den lilla stund dem är kvar. Får köpa andra toffsarna tror jag

Sedan cycklar vi iväg till öf, till mormor, lekplatsen eller vart vi nu ska, det är väldigt sällan vi är hemma en hel dag.

Hem och äta lunch och sova middag, städa/ plocka i ordning, laga mat, Tobias kommer hem och vi äter. Sedan sätter vi oss i vardagsrummet och dricker kaffe medans Freja leker, vi tänker nog båda att vi bara ska sitta stilla och ta det lugnt medans vi dricker kaffet men det brukar alltid bli så att hela familjen leker följa John, kittlas, kastar bollar eller busar på annat vis.

Sedan går Freja och lägger sig vid 6 tiden och jag och Tobias får gott om tid för att prata, gosa och hitta på saker "på egen hand"

Av ida damsjö - 21 september 2012 19:54

Vi har sakta men säkert fallit in i höstrutiner Freja och jag, skönt och mysigt!

Det är upp vid 5 snåret som gäller, Freja toppar högt på sin pappa, hon är rädd att hon ska missa att säga hej då innan han åker och jobbar vilket har hänt ett par gånger. Sedan blir det frukost, yoghurt med risnudlar eller havregrynsgröt, mannagryn funkar det med förresten, vi gör oss i ordning med tandborstning, avtvättning och påklädning, borstar håret på varandra och jag försöker få upp frejas hår i en toffs så det inte ska stå åt alla håll, jag får snällt acceptera att håret står åt alla håll för toffsarna bara glider ut, av sig själva, Freja låter dem snällt sitta den lilla stund dem är kvar. Får köpa andra toffsarna tror jag

Sedan cycklar vi iväg till öf, till mormor, lekplatsen eller vart vi nu ska, det är väldigt sällan vi är hemma en hel dag.

Hem och äta lunch och sova middag, städa/ plocka i ordning, laga mat, Tobias kommer hem och vi äter. Sedan sätter vi oss i vardagsrummet och dricker kaffe medans Freja leker, vi tänker nog båda att vi bara ska sitta stilla och ta det lugnt medans vi dricker kaffet men det brukar alltid bli så att hela familjen leker följa John, kittlas, kastar bollar eller busar på annat vis.

Sedan går Freja och lägger sig vid 6 tiden och jag och Tobias får gott om tid för att prata, gosa och hitta på saker "på egen hand"

Presentation


ung sjalande mamma med starka åsikter. bloggar om livet som mamma till busfröet Freja som tyckte det var en jätte bra idé att komma till världen 6 veckor förtidigt. nu kämpar vi mot hennes hjärtfel som antagligen når sitt slut efter sommaren då en operati

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards