hemmafruns

Alla inlägg under augusti 2012

Av ida damsjö - 31 augusti 2012 19:58

Har varit lite dött här de senaste dagarna, Freja åkte på en enkel förkylning i början av veckan, hon blev smittad av sin kussin som bara var lite snorig och hostig i några dagar, han märkte nog inte ens av att han var förkyld. Men det gjorde freja, hon har haft svårt och jobbigt att andas och det har krävts maxdos av både bricanyl, Alvedon och nässpray för att hon skulle årka med. Har suttit på min höft i tre dagar och bara hängt, blivit blå i ansiktet när hon skrikit och ätit osv. Ett akutbesök för att se så hon fixade allt för egen maskin var med nödvändigt, hon fixade att syresätta sig så vi var nöjda och återvände hem till vår egen lilla sjukstuga.

Hon kämpar fortfarande med andningen när hon är trött och bricanylen gått ur kroppen men vi bestämde oss ändå för att gå bort till öf idag och vara med på sångstund för hon tycker den är så rolig och idag stod hon och dansade och spelade med marakas och hade superkul, så det var ett bra beslut

Bilder från när hon var sjuk, då sover man mycket och får smaka mammas glass som en liten tröst!

Av ida damsjö - 26 augusti 2012 13:38

Idag är det söndag, vi vaknade tidigt Freja och jag och lät pappa sova. När han vaknade fick han välja om vi skulle åka till svampskogen eller in till Kalmar för att köpa cyckel till mig.

Efter gemensamt beslut blev det cyckeljakt och det var ju lättare sagt en gjort, på vartenda affär provade jag hjälmar på Freja men ingen satt riktigt hundra, hon har förlitet och smalt huvud. När vi väl hittade en bra cyckel så fick den inte plats i vår bil, så Tobias får byta bil med mina föräldrar någon dag och åka och köpa den, är ju ingen brådska eftersom vi ändå inte hittat en bra hjälm till Freja

Av ida damsjö - 21 augusti 2012 23:16

Jag vet inte varför jag känner mig så här glad och lycklig, det kommer från ingenstans och det är helt underbart i dessa jobbiga tider!

Har en cysta igen, jag känner den och är så där illamående och konstant kissnödig. Men det är hög tid för förändring och efter lite påhälsning så kan det vara hormonspiralen som ger mig dessa obehagliga smärtsamma cystor, så får ringa om en tid och ta ut den, har ju egentligen bara ställt till med problem från start så ska bli skönt.

Och tiden för frejas läkarbesök närmar sig med stormsteg och det ska bli skönt att få veta mer om operationen och framförallt när och om det blir någon

Anticimex kommer hit på torsdag och kollar på en mögelskada, skulle inte kommit förens början på oktober men när jag berättade om att jag gärna inte väntar så länge med tanke på Freja och hennes hjärta så hittade hon en lucka nu på torsdag och jag är evigt tacksam, barn ska inte bo i hus med mögel så är det bara!!

Sedan har jag bokat möte med skolan och ska dit för att se om det går att plugga utan att ha Freja på dagis

Av ida damsjö - 21 augusti 2012 14:04

En ganska händelselös dag, vi tog sovmorgon till 8.30, åt frukost och busade på förmiddagen, lite snabb mellis, sedan en skogspromenad hem till föräldrarna för att vattna blommor. Ganska skönt med en händelselös dag, händer inte allt för ofta.

Just det, när jag öppnar badrumsdörren på morgonen så springer Freja ut och skriker paaaapppaaa! Tvärstannar när hon ser att pappa inte sitter i soffan och börjar gråta, sötungen, det är inte lätt att hänga med i svängarna, han har ju varit hemma hela sommaren med oss och återgick till jobbet igår

Av ida damsjö - 19 augusti 2012 09:38

Sovmorgon till halv 9 är aldrig fel, i har haft en busig mysmorgon med god frukost, Freja har gått igenom alla lådor i köket så det låg bakplåtspapper och muffins formar och bunkar i hela köket, jag tröttnade på att städa så vi gick ut på gården

Av ida damsjö - 19 augusti 2012 09:38

Sovmorgon till halv 9 är aldrig fel, i har haft en busig mysmorgon med god frukost, Freja har gått igenom alla lådor i köket så det låg bakplåtspapper och muffins formar och bunkar i hela köket, jag tröttnade på att städa så vi gick ut på gården

Av ida damsjö - 18 augusti 2012 00:04

Som när jag umgås med syrran och hennes barn och kussinen med hennes. Freja är av den bestämda typen protesterar högljutt om det inte går som hon vill, hon är även väldigt mammig och jag får alltid sitta på golvet och leka när vi är någonstans och bära med mig henne om jag ska byta rum. De andra mammorna kan självklart sitta i soffan och dricka kaffe och barnen kommer och går och leker med varandra.

Freja är av typen som inte slappnar av så lätt och kommer till ro och kan somna när vi är iväg hos någon annan, medans de andra barnen inte alls har några problem att somna.

Ja jag vet att barn är olika, och att hon inte är speciellt konstig i sitt beteende snarare fullkomligt normal och sund som är bestämd hur hon vill ha det och det är eller kan vara bra att vara bestämd och envis! Och jag är absolut ingen dålig mamma, jag lyssnar och tillgodoser mitt barns vilja och behov och ger henne all kärlek. Men känner mig lite dumförklarad när dagens samtalsämne handlade om just detta med att vara självständig och sova vart man en är utan problem, för tydligen är det sådant man måste lära barnen att bli och klara redan i tidig ålder!

Nä, nu när jag sitter här och går igenom allt så känner jag mig mer och mer som en bra mamma, för vet att det skulle innebära "blod, svett och tårar" från både mig och Freja om jag skulle börja lära henne detta och vår trygga anknytning skulle förstöras, dessutom trivs jag ju med att ha det så här men vist hade det varit skönt om Freja hade skippat gnället och visat och berättat vad som var fel och vad hon vill...

Av ida damsjö - 15 augusti 2012 23:54

kallelsen, besöket där vi ska besluta om och när det blir operation är både lättad och glad samtidigt som jag är nervös och orolig, en känsla som inte går att beskriva och som antagligen inte går att förstå om man inte varit i samma situation. Allting börjar kännas "på riktigt" det skrämmer skogen ur mig att ens tänka på att min lilla flicka antagligen ligger på operationsbordet snart, att hon ska sövas ner och sedan vakna och inte förstå ut eller in, vart hon är och vad som hänt.

Jag vet ju själv hur jag är när jag vaknar efter narkos, jag är helt galen, fäktas med armarna och drar ut nålarna i ren rädsla. Ska hon verkligen behöva uppleva detta, vår lilla skatt? Huh, nä nu ska jag tänka positiva tankar och sedan försöka sova imorgon öppnar öppna förskolan efter sommaren och vi ska självklart dit och leka och sjunga!

Presentation


ung sjalande mamma med starka åsikter. bloggar om livet som mamma till busfröet Freja som tyckte det var en jätte bra idé att komma till världen 6 veckor förtidigt. nu kämpar vi mot hennes hjärtfel som antagligen når sitt slut efter sommaren då en operati

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards