hemmafruns

Alla inlägg den 4 augusti 2012

Av ida damsjö - 4 augusti 2012 21:07

Idag har vi myst hela dagen, passade på att grilla entrecote från gårdsbutiken när vi var hemma hos föräldrarna för att rå om katterna och blommorna. Serverade köttet med ljummen potatissallad, senapsvinegrettkParis och grillad sparris, sedan fixade vi till det och grillade nektariner i foliepaket och åt med glass( ja Freja nöjde sig med frukten och det är jag glad för, det går bara inte att sova med socker i kroppen när man heter Freja). Nu sitter jag här bredvid två fotbolls tittande pojkar, Freja somnade för länge sedan och jag funderar på om jag årkar ta mig upp från soffan och bredspackla ena väggen i frejas blivande rum.

Av ida damsjö - 4 augusti 2012 20:16

Igår bestämde vi oss för att tanka energi och "fylla magen med is" så vi packade in oss i bilen och styrde resan mot Böda sand och föräldrarnas husvagn. En underbar dag fick vi vid stranden. Freja älskade de höga vågorna och gapskrattade varje gång en jättelång kom och sköljde över hela henne, tokunge! Pappa följde med mig och Freja på sovpromenad, hon satt så fint på min mage och somnade gott medans jag och pappa pratade gammla minnen, främst från den tiden jag var med på deras husvagns semestrar och vist är det många härliga ställen vi varit på

Av ida damsjö - 4 augusti 2012 12:10

Skulle skrivit i torsdags hur det gick på akuten med Freja men blev något knas och all text försvann och straxt efter vaknade Freja för välling

I alla fall så fick vi en tid på barnakuten där ekg, blodtryck, puls och syresättning togs, även en lungröntgen och lite prover togs men allt såg bra ut, bra för att vara ett hjärtsjukt barn, så vi ska ha lite is i magen och Freja får andas lite snabbt så länge hon inte blir blå/grå eller slö. Nu inväntar vi nästa läkarbesök där vi ska besluta om operation.

Första bilden är på sjukhuset pappa och Freja hjälps åt att plocka bort ekg elektroderna

Andra bilden är hemma, vi firade det positiva beskedet med ett mcdonaldsbesök och en tur i leksaksaffären, Freja valde en docka och oj vad hon går runt och kramar och pussar den lilla dockan

Presentation


ung sjalande mamma med starka åsikter. bloggar om livet som mamma till busfröet Freja som tyckte det var en jätte bra idé att komma till världen 6 veckor förtidigt. nu kämpar vi mot hennes hjärtfel som antagligen når sitt slut efter sommaren då en operati

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards