hemmafruns

Direktlänk till inlägg 23 mars 2013

lördag

Av ida damsjö - 23 mars 2013 07:20

Vilken vecka. Först Amanda samtal i tisdags, sedan ultraljud i onsdags som Tobias missade eftersom de hade utbildning med jobbet. Min mamma smet in och gjorde mig sällskap mot slutet, tittade en bra stund när bebis försökte få in tummen i munnen. Allt såg bra ut, hjärtat tittade vi inte nämnvärt påeeftersom vi ska på en speciell hjärtundersökning den 21 april men som han sa hade det varit något större fel på hjärtat hade han sett det nu.

I torsdags var vi på astma koll med skruttfian. Gick bra och läkaren var nöjd med att vi slapp akuten förra förkylningen och att den nya högre dosen funkade så bra ( inhalerar 1 puff airomir vid behov, och 3 puffar flutide tre gånger/dag i tre dagar sedan går vi ner till 2 puffar och slutligen 1 tills förkylningen släppt helt)

Igår låg jag på soffan mest hela dagen med Sd, försökte påskpyssla med Freja men hon var för busig så vi la ner det projektet haha

Idag ska vi bjuda på våffelkalas, mina föräldrar och lillasyster kommer hit och ska bli supermysigt!

Bilder från ultraljudet, när vi fikar i kafeterian innan astmabesöket och från igår när Freja hjälper sin pappa att diska

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ida damsjö - 3 augusti 2013 06:55

Vi bor granne med en stor gård med lanthandel, där finns världens godaste kött och korvar men det var inte det vi var ute efter igår, utan det var det stora fältet med hallonbuskar som lockade, vi strosade säker runt bland de där hallonbuskarna en ti...

Av ida damsjö - 2 augusti 2013 21:10

Den 23/7 en helt vanlig tisdag, hade ett bokat möte med banken för att gå igenom ekonomin och lånelöfte till hus osv, vi hade nämligen hittat ett toppenhus som vi varit på visning på några dagar innan. På förmiddagen går stora stora bitar av slemprop...

Av ida damsjö - 2 augusti 2013 20:20

Har inte skrivit på länge, har inte råkat, inte velat skriva av mig av allt jobbiga och bearbeta det en gång till. Jag har fokuserat på ljusglimtar som ändå funnits där, vi har åkt iväg på små äventyr här i krokarna och även fast jag inte kunnat delt...

Av ida damsjö - 26 mars 2013 21:41

http://www.sahlgrenska.gu.se/aktuellt/nyheter/Nyheter+Detalj/kaffe-eller-te-under-graviditeten-paverkar-barnets-tillvaxt.cid1152154 Fick en kommentar från Anna som rekommenderade mig att sluta med min kopp kaffe eftersom jag är rädd att föda förti...

Av ida damsjö - 26 mars 2013 06:52

Var uppe och rörde mig lite igår under dagen, med betoning på lite 5 minuter här och där och då kändes allt så bra, hoppet kom smygandes tillbaka. Men sedan kom eftermiddagen med sitt hån och käftsmäll. Onda Sd löste av varandra. Höll i sig hela kväl...

Presentation


ung sjalande mamma med starka åsikter. bloggar om livet som mamma till busfröet Freja som tyckte det var en jätte bra idé att komma till världen 6 veckor förtidigt. nu kämpar vi mot hennes hjärtfel som antagligen når sitt slut efter sommaren då en operati

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards