hemmafruns

Alla inlägg den 3 mars 2013

Av ida damsjö - 3 mars 2013 20:51

Komplicerat, jobbigt och ständigt beroende av andra. Känner mig som värsta latmasken som inte klarar något själv. Hatar att vars så beroende av andra och själv bara gå bredvid och ser på. Men innerst inne vet jag att jag har en stor uppgift just nu, att behålla mitt ofödda barn så länge som möjligt!

Dagarna går ofta bra, jag och Freja har hittat sätt och andra vägar för att ta oss igenom hela dagen utan lyft och det rullar på fint faktiskt, är en och annan gång man känner för att bara hjälpa till som när hon har klättrat upp och satt sig på köksbordet eller vägrar gå upp för trappan i trapphuset. Men det går, det gör det faktiskt.

Men kvällarna och helgerna blir det lite annan rutin, vi hoppar in på Ica och handlar innan Tobias ska släppa av oss för att sedan fortsätta mot sina festligheter. Hade allt varit som det skulle hade han just bara behövt svänga förbi och släppa av oss, igår fick han parkera bilen för att bära in matkassen åt mig.

Jag gosade ner mig i soffan och lät Freja komma till mig och somna på min Arm som vanligt, utan att tänka på att det inte fanns någon hemma som kunde bära in henne till sängen när hon tyckte det blev varm och trångt. Och inte nog med det fick hon värsta astmaanfallet på det, tur medicinen för en gångs skull hjälpte för hade inte haft någon möjlighet att ta henne till akuten själv, om jag inte ringt ambulans då men känns onödigt att lägga beslag på en ambulans bara för att jag inte får bära min dotter.

Idag storhandlade vi och gissa hur många blickar jag fick på mig när sambon bar både tre fulla matkassar och Freja och jag gick bredvid tomhänt, känns förfärligt att vara så handikappad. Men ur detta kommer det något gott, eller rent utsagt underbart.

Idag fick jag en puss på magen av Freja, sedan kom de vackraste ord jag hört henne säga " älskar dig mamma" tårarna rann och det blev värsta pusskalaset

Av ida damsjö - 3 mars 2013 17:21

Var in och storhandlade och passade på att gå in på hansa city med för att inhandla lite vårkläder.

Två klänningar och ett par solglasögon blev det till skrutten så nu är hon redo för våren

När vi handlar kläder så är det Freja som väljer vad som är fint och vad hon vill ha.
Vi var på kalas igår och hon blev väldigt imponerad av kussinens knallrosa spetsiga paljetklänning så idag blev det som ni ser mycket rosa och tjejigt annars brukar de vara traktorer, bilar och dinosaurier som pryder tröjorna så jag är glad att det blivit lite mer variation i garderoben nu.

Presentation


ung sjalande mamma med starka åsikter. bloggar om livet som mamma till busfröet Freja som tyckte det var en jätte bra idé att komma till världen 6 veckor förtidigt. nu kämpar vi mot hennes hjärtfel som antagligen når sitt slut efter sommaren då en operati

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards