hemmafruns

Alla inlägg den 10 mars 2013

Av ida damsjö - 10 mars 2013 23:04

Varnar redan nu om att det som skrivs i detta inlägg inte är det trevligaste så är man känslig så har man i alla fall blivit varnad och har chans att sluta läsa.

I torsdags reagerade jag på att de var väldigt blött i trosorna typ som om jag kissat en skvätt utan att veta om eller kännt det. Bara var där, det och mina Sd fick mig att misstänka vattenavgång men sedan lugnade sig Sd och kom en liten skvätt vätska till sedan var det inte mer under torsdagen, inget på fredagen och så en skvätt på lördagen, Sd kommer och går och idag har det varit en skvätt till. Men eftersom dessa sökvägar kommer så sällan har jag mer och mer börjat tro på vattning flytningar. Varför jag inte åker in undrar ni? Det görs inget de enda som görs vid vattenavgång i min vecka är att hålla koll på infektion och behandla för det, har koll på feber hemma och vilar mycket redan nu.

Ikväll har jag fått ont i nedre delen av magen och är kissnödig konstant utan att kunna kissa så får bli bm besök i morgon för att kolla upp uvi och prata lite kring flygningarna/vattnet mina Sd som ökat i styrka och mängd och se vsd hon tycker ska göras. Så håll tummarna för mig i morgon, att allt är okej och jag bara överreagerar för att de är så mycket just nu

Av ida damsjö - 10 mars 2013 19:49

Att skicka iväg mig på klädparty var inte bra för plånboken. Blev så glad att träffa alla Goa väninnor igen, var ett tag sedan nu eftersom vi varit sjuka och hållt oss hemma.

Ett par rosa yogapants och en grön klänning med bilar på blev det i alla fall efter att ha hejdat mig en aning, vårkolektionen var helt i min smak både barnkläderna och damkläderna, var speciellt sugen på en kakigrön långklänning till mig själv men svårt att veta om den är snygg på eftersom kroppen ändrar sig hela tiden, ska ju växa en del och sedan krympa nä, men va kanske tur att jag är gravid så den inte råkade följa med haha

Av ida damsjö - 10 mars 2013 12:41

Men jag har i alla fall inga problem med andningen så ska inte klaga, sovmorgonn har jag fått med, mina älsklingar besökte farmor och farfar så fick sova djupt och gott till 11 när de kom hem och hoppade och pussade på mig.

I eftermiddag blir det me&i party och vi får se om jag hittar något, är kluven hade varit så kul att köpa matchande kläder till F och skrutten i magen men vågar inte köpa något till skrutten en, innan jag fått hjälp att behålla barnet i magen och innan vi nått den magiska gränsen för liv och död ( v23) allt nödvändigt finns här hemma så är bara onödiga men roliga och personliga saker som ska fixas med. Ni kanske tycker jag är fånig men vågar inte planera och fixa och köpa saker innan jag vet att bebisen klarar detta, känns lite som att gör jag det går det galet, fånigt ja kanske, eller jo men är så det är, men hade varit kul om bebis i magen var så självklar att man vågade som de är för de flesta andra, att efter v 13 när största mf risken passerat så är allt lugnt och frid och fröjd.

Presentation


ung sjalande mamma med starka åsikter. bloggar om livet som mamma till busfröet Freja som tyckte det var en jätte bra idé att komma till världen 6 veckor förtidigt. nu kämpar vi mot hennes hjärtfel som antagligen når sitt slut efter sommaren då en operati

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards