hemmafruns

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2012

Äntligen!

Av ida damsjö - 7 oktober 2012 23:01

Har inte kommit in och kunnat blogga sedani onsdags, vet inte varför har bara inte funkat. Men nu så!

I onsdags var vi på 18 månaderskoll på bvc, gick utmärkt. Freja väger 10,4 kg och är 78 cm lång så hon följer sin egna lilla kurva.

Inga konstigheter annars, hon klarade att peka ut kroppsdelarna sköterskan frågade om, hon byggde torn av tre klossar och pratade på som hon brukar

Vi tog även upp och pratade lite om hennes förkylningsastma och det är skönt att ha en sköterska som är intresserad och bryr sig, vi väntar nu bara på en kallelse från barnmotagningen så vi får komma och träffa en läkare som kan svara på alla våra frågor kring den där astman

Annars har vi bara hängt på öf hela veckan, Freja älskar sångstunderna, musik i alla dess former är förresten något som ligger Freja varmt om hjärtat och det är något jag gärna hjälper henne med att utveckla och fortsätta ha intresse för

I lördags följde vi med lillasyster till stallet och klappade kaniner, katter, getter och red på hästen skorpa. Freja fick skritta några varv och jag fick rida, började i skritt, tog en trav, Evelina manade på mig så blev en galopp och ett 60 cm hinder med av bara farten, eller ja, hoppade nog 5-6 gånger över de där hindret bara för att det var så härligt och skorpa hade en så mjuk och trygg galopp och tog hindret så mjukt och fint

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ida damsjö - 3 augusti 2013 06:55

Vi bor granne med en stor gård med lanthandel, där finns världens godaste kött och korvar men det var inte det vi var ute efter igår, utan det var det stora fältet med hallonbuskar som lockade, vi strosade säker runt bland de där hallonbuskarna en ti...

Av ida damsjö - 2 augusti 2013 21:10

Den 23/7 en helt vanlig tisdag, hade ett bokat möte med banken för att gå igenom ekonomin och lånelöfte till hus osv, vi hade nämligen hittat ett toppenhus som vi varit på visning på några dagar innan. På förmiddagen går stora stora bitar av slemprop...

Av ida damsjö - 2 augusti 2013 20:20

Har inte skrivit på länge, har inte råkat, inte velat skriva av mig av allt jobbiga och bearbeta det en gång till. Jag har fokuserat på ljusglimtar som ändå funnits där, vi har åkt iväg på små äventyr här i krokarna och även fast jag inte kunnat delt...

Av ida damsjö - 26 mars 2013 21:41

http://www.sahlgrenska.gu.se/aktuellt/nyheter/Nyheter+Detalj/kaffe-eller-te-under-graviditeten-paverkar-barnets-tillvaxt.cid1152154 Fick en kommentar från Anna som rekommenderade mig att sluta med min kopp kaffe eftersom jag är rädd att föda förti...

Av ida damsjö - 26 mars 2013 06:52

Var uppe och rörde mig lite igår under dagen, med betoning på lite 5 minuter här och där och då kändes allt så bra, hoppet kom smygandes tillbaka. Men sedan kom eftermiddagen med sitt hån och käftsmäll. Onda Sd löste av varandra. Höll i sig hela kväl...

Presentation


ung sjalande mamma med starka åsikter. bloggar om livet som mamma till busfröet Freja som tyckte det var en jätte bra idé att komma till världen 6 veckor förtidigt. nu kämpar vi mot hennes hjärtfel som antagligen når sitt slut efter sommaren då en operati

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards