hemmafruns

Direktlänk till inlägg 3 december 2012

en tår blir lätt en flod

Av ida damsjö - 3 december 2012 22:50

I torsdags fick vi ett plus på stickan, woho glädjetjut lycka!. Jag bara viste att jag var gravid för hade så jäkla ont i nedre delen av buken, testet bekräftade det. Men vänta smärta är inget gravidtecken, man ska fortfarande inte ha ont som gravid. Molande mens liknande värk är en sak men ren och skär smärta tyder faktiskt på att något inte står rätt till *suck*

Samtal till 1177 som sitter och läser innantill, säger spydigt till mig att man kan faktiskt inte ha foglossning så här tidigt ( har nämligen en sju helsikes foglossning med, känns som svanskotan är i två delar och stora delar av benen värker ocb går som jag skulle vara höggravid. Precis som förra gången) sedan har jag haft en svidande känsla precis som vid urinvägsinfektion fast det kommer snabbt och går över på några minuter. Hon frågar om jag kissar ofta och ja självklart jag är ju gravid.

I alla fall bokar hon in mig på kalmarjouren, där de kollar urinvägsinfektion, ett negativt svar kommer läkaren in med, sedan vänder han och börjar gå mot dörren! Stop och belägg säger jag, det är ju i magen jag har ont, ska du inte kolla närmare på den? Han vänder sig om och säger "ja du, jag vet inte vad det kan vara. Ett utomkvedes havande skap kan det vara, det kan ju vara bra om du ringer gyn och bokar tid om ca 2 veckor" sedan går han ut och vi åker hem.

Hämtar F hemma hos mamma som blir skvatt galen ( hon är barnmorska) och ringer in till sitt jobb för att höra om läkaren som jobbar verkligen tycker det är en bra idé om jag går med ett utomkvedes i två veckor och läkaren reagerade säkert likadant som mamma och beordrade in mig för kontroll.

Blodprover tas, urinprov lämnas och så en smärtsam ultraljudsundersökning som inte gav något svar egentligen eftersom det var förtidigt att se vart fostret satt. Fler blodprover togs och jag fick två nya tider, ett i dag för nya prover och ett på torsdag med läkarbesök och ultraljudsundersökning och först då får jag veta om vi blir världens lyckligaste eller om jag får lägga mig under kniven och ta bort det lilla livet i magen.

Och därefter börja resan mot en fulgången graviditet, kämpa mot sammandragningar och dåliga järnvärden.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ida damsjö - 3 augusti 2013 06:55

Vi bor granne med en stor gård med lanthandel, där finns världens godaste kött och korvar men det var inte det vi var ute efter igår, utan det var det stora fältet med hallonbuskar som lockade, vi strosade säker runt bland de där hallonbuskarna en ti...

Av ida damsjö - 2 augusti 2013 21:10

Den 23/7 en helt vanlig tisdag, hade ett bokat möte med banken för att gå igenom ekonomin och lånelöfte till hus osv, vi hade nämligen hittat ett toppenhus som vi varit på visning på några dagar innan. På förmiddagen går stora stora bitar av slemprop...

Av ida damsjö - 2 augusti 2013 20:20

Har inte skrivit på länge, har inte råkat, inte velat skriva av mig av allt jobbiga och bearbeta det en gång till. Jag har fokuserat på ljusglimtar som ändå funnits där, vi har åkt iväg på små äventyr här i krokarna och även fast jag inte kunnat delt...

Av ida damsjö - 26 mars 2013 21:41

http://www.sahlgrenska.gu.se/aktuellt/nyheter/Nyheter+Detalj/kaffe-eller-te-under-graviditeten-paverkar-barnets-tillvaxt.cid1152154 Fick en kommentar från Anna som rekommenderade mig att sluta med min kopp kaffe eftersom jag är rädd att föda förti...

Av ida damsjö - 26 mars 2013 06:52

Var uppe och rörde mig lite igår under dagen, med betoning på lite 5 minuter här och där och då kändes allt så bra, hoppet kom smygandes tillbaka. Men sedan kom eftermiddagen med sitt hån och käftsmäll. Onda Sd löste av varandra. Höll i sig hela kväl...

Presentation


ung sjalande mamma med starka åsikter. bloggar om livet som mamma till busfröet Freja som tyckte det var en jätte bra idé att komma till världen 6 veckor förtidigt. nu kämpar vi mot hennes hjärtfel som antagligen når sitt slut efter sommaren då en operati

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards