hemmafruns

Alla inlägg den 23 juni 2012

Av ida damsjö - 23 juni 2012 22:25

Ja, trots Frejas förkylning så fick vi en toppendag hemma hos mina föräldrar. bus och lek med Frejas kussiner, sill lunch, Freja skulle prompt stoppa i sig varenda tillit som låg på hennes tallrik fast man på långa vägar kunde se hur äckligt hon tyckte det var. Så är det med ett matglatt barn;-) Men jag sitter fortfarande och funderar över denna sockerhysteri, bara för att barnen passerat ett och de fåtta smaka sötsaker ibland ska de genast få en egen tallrik vid fikabordet och min systerson med div allergier på 17 månader får piggelin varje gång vi fikar. Jag tycker inte det är ok, för min egen del då, att barn ska proppad fulla med socker. Ibland tror jag min syster är lite less på mina åsikter för det känns som hon säger och gör saker bara för att protestera mot mig och se vad jag säger. Tyvärr är det barnen som blir lidande, eller ja vi med det blir ganska livat när en bebis fått i sig en hel piggelin och en treåring två bitar tårta med saft/ läsk till. Socker är ok för mig i måttliga mängder, min dotter får smaka lite från min normalstora bit vad det nu är och vist kan hon protestera och vilja ha mer men där har jag satt gränsen och då är det de som gäller

Av ida damsjö - 23 juni 2012 07:24

Freja är sjuk, det låter som hon knappt får luft mellan allt rossel och snörvlande, det betyder att det blir extra tidiga morgnar här hemma. Efter lite bricanyl, alvedon och nässpray så låter allt mycket bättre och hon springer omkring och busar och leker mellan snuttningarna på tutten, för ja när hon inte äter fast mat ska hon småamma hela dagarna, jag som nästan trott att amningen är historia för vår del men tydligen inte och inte mig emot för bröstmjölk är bra och vho rekomenderar ju delamning i 2 år;) och jag kommer fortsätta tills Freja inte vill mer


Sitter och dricker min andra kopp kaffe och fick precis en blöt och mysig puss av lillskruttan, lycka! nu ska vi kolla färdigt på rasmus på luffen


   

Freja för ett år sedan, det har hänt lite sedan dess;)


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


ung sjalande mamma med starka åsikter. bloggar om livet som mamma till busfröet Freja som tyckte det var en jätte bra idé att komma till världen 6 veckor förtidigt. nu kämpar vi mot hennes hjärtfel som antagligen når sitt slut efter sommaren då en operati

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26
27
28 29 30
<<<
Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards