hemmafruns

Alla inlägg den 27 januari 2013

Av ida damsjö - 27 januari 2013 14:20

Vi är förvisso fortfarande lite hängiga efter förkylningen eller ja snarare har vi legat i femte sjukan men det berättar jag mer om i ett annat inlägg.

Storhandlade för veckan och blomsterhandlade. Var ute efter grön mossa till en tavla jag håller på med, butiksbiträdet upplyste mig om att det är fel säsong för det ( säljs bara inför jul) så vi får väll vänta på våren och gå ut och plocka lite själva. Fick med mig mini orkidéer, krukor och dekorationssten och gjorde i ordning till köksbordet. Och så hittade Freja något jag letat efter länge nu, leksaksfrukt och grönsaker som ser verklighetstrogna och mindre plastiga ut, och som helst inte är blandat med skräpmat. Blev en morot, paprika, lök och rädisa och det bästa av allt var att dessa kostade en femma styck förutom rädisan som kostade två och femtio. Började smått då vi faktiskt har en hel del kvar att göra i hennes rum. Först ska golv och lister upp sedan ska vi börja bygga kök.

Av ida damsjö - 27 januari 2013 14:20

Vi är förvisso fortfarande lite hängiga efter förkylningen eller ja snarare har vi legat i femte sjukan men det berättar jag mer om i ett annat inlägg.

Storhandlade för veckan och blomsterhandlade. Var ute efter grön mossa till en tavla jag håller på med, butiksbiträdet upplyste mig om att det är fel säsong för det ( säljs bara inför jul) så vi får väll vänta på våren och gå ut och plocka lite själva. Fick med mig mini orkidéer, krukor och dekorationssten och gjorde i ordning till köksbordet. Och så hittade Freja något jag letat efter länge nu, leksaksfrukt och grönsaker som ser verklighetstrogna och mindre plastiga ut, och som helst inte är blandat med skräpmat. Blev en morot, paprika, lök och rädisa och det bästa av allt var att dessa kostade en femma styck förutom rädisan som kostade två och femtio. Började smått då vi faktiskt har en hel del kvar att göra i hennes rum. Först ska golv och lister upp sedan ska vi börja bygga kök.

Av ida damsjö - 27 januari 2013 14:20

Vi är förvisso fortfarande lite hängiga efter förkylningen eller ja snarare har vi legat i femte sjukan men det berättar jag mer om i ett annat inlägg.

Storhandlade för veckan och blomsterhandlade. Var ute efter grön mossa till en tavla jag håller på med, butiksbiträdet upplyste mig om att det är fel säsong för det ( säljs bara inför jul) så vi får väll vänta på våren och gå ut och plocka lite själva. Fick med mig mini orkidéer, krukor och dekorationssten och gjorde i ordning till köksbordet. Och så hittade Freja något jag letat efter länge nu, leksaksfrukt och grönsaker som ser verklighetstrogna och mindre plastiga ut, och som helst inte är blandat med skräpmat. Blev en morot, paprika, lök och rädisa och det bästa av allt var att dessa kostade en femma styck förutom rädisan som kostade två och femtio. Började smått då vi faktiskt har en hel del kvar att göra i hennes rum. Först ska golv och lister upp sedan ska vi börja bygga kök.

Presentation


ung sjalande mamma med starka åsikter. bloggar om livet som mamma till busfröet Freja som tyckte det var en jätte bra idé att komma till världen 6 veckor förtidigt. nu kämpar vi mot hennes hjärtfel som antagligen når sitt slut efter sommaren då en operati

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards