hemmafruns

Alla inlägg den 15 februari 2013

Av ida damsjö - 15 februari 2013 09:45

Måndag, ont i magen, gick till öf för att fördriva dagen. Freja ville inte gå hem så blev ett stort raseriutbrott och en kamp att få på henne ytterkläderna fick hjälp av Maria eftersom det var omöjligt att hålla i henne och klä på henne samtidigt. Hade laddat med välling så efter att vi kommit ut och hon lugnat ner sig fick hon välling och jag började gosa ner henne i vagnen ( nog no no enligt Freja) hon slängde sig och ålade sig och flög nästan ur vagnen. Blev en lång väg hem med Freja på höften vagnen framför mig och sammandragning efter sammandragning glad att tjejen inte är lika stor som sina jämngammla kompisar. Sedan låg jag på soffan hela dagen så fruktansvärt ont.

Tisdag, sambon fick vara hemma och vabba för hade så ont + onda Sd låg hela dagen smärtan steg tillslut började jag kräkas av smärtan, då åkte vi in till gynakuten. Lite protein i urinen men tydligen inget att oroa sig för, ketoner i blodet som tyder på uttorkning och en liten förhöjd sänka. Ultraljud gjordes både vul och utanpå. Bebisen var enligt läkaren ett fint praktexemplar, jag var helt stängd och tappen var lång och fin skönt att få bildbevis på att mina Sd inte ställer till något i dagsläget. Blev i alla fall inlagd fick dropp och smärtstillande och ett dygn senare blev jag utskriven

Torsdag, ont men det funkade med maxdosen Alvedon. Jag och Freja pysslade och myste hela dagen och på kvällen delade hon ut sina kort( ett till pappa, ett till mormor och morfar och så ett till farmor och farfar) hon blev lite blyg och generad när alla sa vad fint och vad duktig hon varit min lilla sötunge som alltid annars är så frammåt och oblyg

Fredag, ont idag med men tror det mest är växtvärk och ligamenten som gör ont nu. Inte en enda Sd hittills vilket är skönt. Utmanar inte ödet så har en lugn hemmadag med min sötkorv. Morgonen har bestått av disco, lite barnprogram och massor av bus som att dra katten i svansen och smyga upp på köksbordet och krydda min blomma med bordssalt


Bilden skickade min mamma när hon tog hand om Freja i onsdags, hon var lyckligaste flickan i världen som fick gå ut med hunden saga och busa massor i snön och den andra är på min mage vecka 15 ( 14+6)

Av ida damsjö - 15 februari 2013 07:23

Igår var det ju alla hjärtans dag, vi brukar inge fira det speciellt mycket i vår familj. Vi ger väll hellre extra kärlek och uppskattning när vi känner för det.

I alla fall, jag och Freja var pysselsugna på förmiddagen så drog igång och gjorde alla hjärtansdag kort. Riktigt fina blev dem faktiskt.

Vi målade Frejas hand röd och så fick hon trycka handen på ett rosa papper, när de torkat målade jag dit en stjälk och blad och vips så blev Frejas hand en tulpan. Klippet ut och klistrade på en kartongbit

Presentation


ung sjalande mamma med starka åsikter. bloggar om livet som mamma till busfröet Freja som tyckte det var en jätte bra idé att komma till världen 6 veckor förtidigt. nu kämpar vi mot hennes hjärtfel som antagligen når sitt slut efter sommaren då en operati

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards