hemmafruns

Alla inlägg den 2 juli 2012

Av ida damsjö - 2 juli 2012 16:33

Jag sov på soffan i natt, för att få sova en hel natt, Tobias skulle gå upp med Freja och jag skulle få sovmorgon var det tänkt, vid halv 8 vaknar jag i alla fall, men då var ju självklart Tobias och Freja uppe sedan länge, I alla fall, då kom snickaren och skulle fixa det sista. Tobias bjöd på cappucino och gifflar där jag låg halvnaken i soffan och vägrade kliva upp medans snickaren fortfarande var kvar.


Sedan åkte vi iväg och undersökte vad som var fel på vår bils AC, skulle kosta oss 8000 kr att laga felet så vi får nog hoppa över det, Kanske bättre att köpa ny bil istället.


Sedan somnade Freja i bilen, en glad övereskning egentligen då hon i vanliga fall brukar skrika tills hon blir blå och får svårt att andas (nej, så långt går det inte, Tobias brukar få släppa av oss så jag får gå sista biten med henne) men nu var ju klockan bara 11, altså två timmar inan hon brukar sova middag så eftermiddagen blev lång, hon han ramla och slå sig 5 gånger varav en gång rakt ner med bakhuvudet i badrumströsklen som sticker upp 5 cm. Det blev en rejäl bula efter den vurpan vill jag lova, men ingen hjärnskakning som tur var.


Det är lustigt att jag lyckats hålla gott mod, ja riktigt lycklig trots allt detta, måste vara nattens sömn och solstrålarna som gjorde underverk!


 

Freja somnade så gott på två röda sekunder vid 6 tiden och nu ska jag gå och vara lite kreati, håller på att sy ett par byxor till Freja, i mitt huvud ser dem underbart söta ut, men efter många fel, gör om, gör rätt så kanske de blir lika fina som jag tänkt mig, vi får väll se;)


Presentation


ung sjalande mamma med starka åsikter. bloggar om livet som mamma till busfröet Freja som tyckte det var en jätte bra idé att komma till världen 6 veckor förtidigt. nu kämpar vi mot hennes hjärtfel som antagligen når sitt slut efter sommaren då en operati

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards