hemmafruns

Alla inlägg den 8 juli 2012

Av ida damsjö - 8 juli 2012 21:24

I lördags var det min tur att fylla år, 22 år blev jag i år. Firade hemma hos Tobias föräldrar med god mat, tårta, pressenter och en rundvandring uppe på deras vind (någons skit är någon annans fynd) kom hem med en katttransport bur och en kattställning och lite krukor. Vi får ju en ny familjemedlem nästa lördag en liten Svea, svart och vit och som jag har förstått så är hon både modigast och keligast i den kullen ( kan ju behövas när man har ett litet troll hemma som säkerligen kommer jaga henne en hel del) I alla fall,


Tur att jag fick en sådan bra start på dagen för kvällen tillbringade jag åt att vara rosenrasande och uppgiven. Jag hadde försökt få tag i min syster tre dagar i rad för att prata igenom så båda hade koll på vad de skulle göra inför kalaset, skulle inte bli något stort bara hennes familj, min familj min syster och hennes sambo samt mina föräldrar och lillasyster. Inget svar altså, jag utgick från att planen såg ut som de vi planerat en vecka tidigare, hon fixar mat och jag fika, vi är hemma hos mina föräldrar eftesom det finns bäst plats där. I lördags får jag ett medelande på facebook fär hon argt fråga om jag inte använder min mobil längre eftersom jag inte svarat på ett "där?" som skickats i ett mess två minuter tidigare. Sedan får jag höra att fler ska komma till kalaset, vilket ger mig lite små panik eftersom jag redan hunnit baka och allt halvklart. förklarar hur jag känner det, att de blev välldigt stressigt för mig nu och att sådant är bra om jag får veta i förväg. Får tillbaka att hon inte kunde göra något åt det, att det inte gick att säga nej och att jag var orättvis som "skällde på henne".


Så ja jag har nu lärt mig att jag ska fortsätta att sucka djupt och bara låtsas som jag gillar läget och fixar allt när hon sista minuten planerar om allt och inte låter mig veta något förens samma dag kalaset ska vara på ( eller ja halv 12 på natten men då har jag ju redan lagt mig för länge sedan). Annars får man höra både det ena och det andra om hur taskig och orättvis man är.


Sådär nu har jag ventilerat mig lite, känns skönt. Hadde förövrigt en väldigt trevlig dag idag, syrran har fortfarande inte förlåtit mig för att jag "reagerade" men det gjorde inte så mycket, jag höll mig sysselsatt med att busa med barnen på gräsmattan :)

Presentation


ung sjalande mamma med starka åsikter. bloggar om livet som mamma till busfröet Freja som tyckte det var en jätte bra idé att komma till världen 6 veckor förtidigt. nu kämpar vi mot hennes hjärtfel som antagligen når sitt slut efter sommaren då en operati

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards