hemmafruns

Alla inlägg den 16 juli 2012

Av ida damsjö - 16 juli 2012 21:47

Passar på att tipsa om något riktigt gott som avslutning på en fin middag eller som för min och Tobias del ikväll, avslutning på en underbar dag

4 äggulor
1 dl marsala vin ( jag gör den på Rose vin ibland och ökar på sockermängden något då)
3-4 msk socker ( 1 dl om du gör den på rosévin)

Blanda alla ingredienser i en skål och placera över ett vattenbad. Vispa, vispa vispa tills sabayonnen tjocknat något och har en fin luftig konsistens.
Lägg blåbär eller vilka bär eller frukter du vill i botten på en portionsskål (4 personer är detta receptet till) på med sabayonnen och toppa med hackad choklad av god kvalité bryt två rån i fyra delar och stick ner två stycken i vardera skål. Klart!

Nu hoppas jag att min dator ska fungera snart igen, har massor av bilder från semestern och på vår nya kattunge/ Frejas bästa kompis som jag vill visa er! Men nu har jag testat att mobilblogga med den nya appen och det var ju riktigt smidigt

Presentation


ung sjalande mamma med starka åsikter. bloggar om livet som mamma till busfröet Freja som tyckte det var en jätte bra idé att komma till världen 6 veckor förtidigt. nu kämpar vi mot hennes hjärtfel som antagligen når sitt slut efter sommaren då en operati

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards