hemmafruns

Direktlänk till inlägg 26 februari 2013

amanda samtal

Av ida damsjö - 26 februari 2013 09:46

Idag är det dax, första Amanda samtalet ( aurorasamtal som det även heter) prata om graviditeten och rädslan att inte bli tagen på allvar, rädslan att få tidigt igen och rädslan att även denna gång få ett hjärtsjukt barn. Hoppas det är lika givande som jag tror och hoppas.

Gårdagen började så bra, humöret var på topp och jag kände mig sy lycklig och glad och var inte det minsta nervös för någonting. Tills jag under promenaden började tänka varför det helt plötsligt har vänt bara sådär, dumt nog. Kom fram till att jag vist mår dåligt, fruktansvärt dåligt, så dåligt att jag lagt locket på alla negativa och jobbiga känslor och låtsas må bra för att inte bli tokig. Räkningen som bostadsrättsvärden kom och viftade med i torsdags och hävdade att de var vi som skulle betala var droppen som fick bägaren att rinna över. Så nonchalant och ohyffsat att sätta sig i vårat kök och tala om att vi helt plötsligt ska betala för vattenskadan, vid en närmare blick på fakturan hade vi 3 dagar på oss att få fram 36000 och mannen säger " har ni inga vänner eller bekantanta som kan hjälpa er" jo men vist vem har inte 36000 att låna ut bara sådär. Sedan avslutade han med att han skulle komma förbi dagen efter när han vet mer, tror ni han gjorde det? Nä såklart inte. Så här sitter vi med en räkning vi inte skulle betala med delar vi inte begriper oss på vart pengarna gått till, bla en räkning från en målarfirma kan för mitt liv inte komma på vart de har målat då pappa både spacklade och målade taket i alla rum. Sedan är de fler saker vi inte förstår oss på men är så krångligt att förstå sig på och ännu krångligare att förklara så låter bli.

Jaja, hoppas denna dagen blir bra, så bra som det går i alla fall.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ida damsjö - 3 augusti 2013 06:55

Vi bor granne med en stor gård med lanthandel, där finns världens godaste kött och korvar men det var inte det vi var ute efter igår, utan det var det stora fältet med hallonbuskar som lockade, vi strosade säker runt bland de där hallonbuskarna en ti...

Av ida damsjö - 2 augusti 2013 21:10

Den 23/7 en helt vanlig tisdag, hade ett bokat möte med banken för att gå igenom ekonomin och lånelöfte till hus osv, vi hade nämligen hittat ett toppenhus som vi varit på visning på några dagar innan. På förmiddagen går stora stora bitar av slemprop...

Av ida damsjö - 2 augusti 2013 20:20

Har inte skrivit på länge, har inte råkat, inte velat skriva av mig av allt jobbiga och bearbeta det en gång till. Jag har fokuserat på ljusglimtar som ändå funnits där, vi har åkt iväg på små äventyr här i krokarna och även fast jag inte kunnat delt...

Av ida damsjö - 26 mars 2013 21:41

http://www.sahlgrenska.gu.se/aktuellt/nyheter/Nyheter+Detalj/kaffe-eller-te-under-graviditeten-paverkar-barnets-tillvaxt.cid1152154 Fick en kommentar från Anna som rekommenderade mig att sluta med min kopp kaffe eftersom jag är rädd att föda förti...

Av ida damsjö - 26 mars 2013 06:52

Var uppe och rörde mig lite igår under dagen, med betoning på lite 5 minuter här och där och då kändes allt så bra, hoppet kom smygandes tillbaka. Men sedan kom eftermiddagen med sitt hån och käftsmäll. Onda Sd löste av varandra. Höll i sig hela kväl...

Presentation


ung sjalande mamma med starka åsikter. bloggar om livet som mamma till busfröet Freja som tyckte det var en jätte bra idé att komma till världen 6 veckor förtidigt. nu kämpar vi mot hennes hjärtfel som antagligen når sitt slut efter sommaren då en operati

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards