hemmafruns

Direktlänk till inlägg 28 februari 2013

sol, underbara sol!

Av ida damsjö - 28 februari 2013 10:07

Blå himmel, solen skiner en rakt i ögonen när man sitter runt frukostbordet, man ser att fönstren är ruskigt smutsiga och behöver tvättas omgående. Då infinner sig ett varmt lugn i mig, dessa första vårtecken är bara för underbara och världen känns plötsligt inte så liten, trång och tråkig längre. Jag älskar egentligen vintern, tror jag men varje år dessa första vårtecken kommer infinner sig en enorm lycka och lugn i mig.

Lycka!

Något som däremot bekymrar mig lite är frejas trötthet, hon har tidigare sovit middag kring 12-13 tiden mest för att hon aldrig skulle årka vara vaken till läggdags. Nu är hon trött och visar det tydligt runt 9 -10 tiden och kan sova 3 timmar ( mellan 11-14) och sedan vara supertrött kl 18 igen. Hoppas det handlar om något så enkelt somen utvecklingsfas eller förkylning som inte riktigt brutit ut en så det inte rör sig om att hjärtat börjar påverka henne. Suck alltid ska det vara något man grubblar på, ska bli oerhört skönt när hjärt ul är gjort på liten i magen och op gjord på Freja. Då ska jag glömma allt vad hjärtsjukdom heter ( förutom inbetalningen till hjärtfonden för den är alltid viktig och gör skillnad lavsäyt hjärtsjuk släkting eller ej!)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ida damsjö - 3 augusti 2013 06:55

Vi bor granne med en stor gård med lanthandel, där finns världens godaste kött och korvar men det var inte det vi var ute efter igår, utan det var det stora fältet med hallonbuskar som lockade, vi strosade säker runt bland de där hallonbuskarna en ti...

Av ida damsjö - 2 augusti 2013 21:10

Den 23/7 en helt vanlig tisdag, hade ett bokat möte med banken för att gå igenom ekonomin och lånelöfte till hus osv, vi hade nämligen hittat ett toppenhus som vi varit på visning på några dagar innan. På förmiddagen går stora stora bitar av slemprop...

Av ida damsjö - 2 augusti 2013 20:20

Har inte skrivit på länge, har inte råkat, inte velat skriva av mig av allt jobbiga och bearbeta det en gång till. Jag har fokuserat på ljusglimtar som ändå funnits där, vi har åkt iväg på små äventyr här i krokarna och även fast jag inte kunnat delt...

Av ida damsjö - 26 mars 2013 21:41

http://www.sahlgrenska.gu.se/aktuellt/nyheter/Nyheter+Detalj/kaffe-eller-te-under-graviditeten-paverkar-barnets-tillvaxt.cid1152154 Fick en kommentar från Anna som rekommenderade mig att sluta med min kopp kaffe eftersom jag är rädd att föda förti...

Av ida damsjö - 26 mars 2013 06:52

Var uppe och rörde mig lite igår under dagen, med betoning på lite 5 minuter här och där och då kändes allt så bra, hoppet kom smygandes tillbaka. Men sedan kom eftermiddagen med sitt hån och käftsmäll. Onda Sd löste av varandra. Höll i sig hela kväl...

Presentation


ung sjalande mamma med starka åsikter. bloggar om livet som mamma till busfröet Freja som tyckte det var en jätte bra idé att komma till världen 6 veckor förtidigt. nu kämpar vi mot hennes hjärtfel som antagligen når sitt slut efter sommaren då en operati

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards