hemmafruns

Direktlänk till inlägg 22 juli 2012

sol och bad på Öland

Av ida damsjö - 22 juli 2012 20:19

Somnade på soffan igårkväll och i morse vaknade jag av min solstråles ljuvliga fnissningar, sekunden efter fick jag en stor blöt puss, sedan hoppade hon upp i soffan och gosade ner sig hos mig under täcket medans Tobias fixade frukost till mig.

Sedan ringde mamma och frågade om inte vi ville med till köpingsvik och sola och bada och vist ville vi det alla utom Tobias, han harså känslig hy och så är han för rastlös för att hänga på stranden

Fick en fantastisk dag, det var andra gången Freja badade i havet och efter att hon varit rädd för vatten enda tills typ nu i sommar så är det riktigt kul att se henne springa rakt ut, vända upp mot stranden igen och börja om med att springa rakt ut, ibland stannade hon och plaskade till i vattnet men sedan började hon om. Tror hon skulle kunna hålla på med den där leken hska dagen om inte jag satte stopp för att ta upp henne för att äta mellis, sova lite middag eller bara torka av henne med handduken och byta till torra kläder så hon fick upp värmen i kroppen igen. Hon är för söt min lilla Freja!

 
 
Ingen bild

Susan

23 juli 2012 19:42

Härliga bilder från Er bad dag. Själv är jag en kruka som nöjer mig att sola ;). Fina Freja, hoppas allt går bra med lilla hjärtat och ev operation <3
Hoppas Ni har mer sol en vad det är i stholm, här blåser höst storm just nu :(

ida damsjö

23 juli 2012 22:25

Jag brukar med vara en badkruka men ibland tycker jag det är härligt att doppa fötterna och här på Ölandr det så långgrunt att det är ganska varmt även fast detta var första regnfria dagen på ett par veckor. Tack För din värmande tanke om hennes hjärta, hoppas de ordnat upp sig av sig självt, är inte långt kvar nu tills vi får veta vad som händer.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ida damsjö - 3 augusti 2013 06:55

Vi bor granne med en stor gård med lanthandel, där finns världens godaste kött och korvar men det var inte det vi var ute efter igår, utan det var det stora fältet med hallonbuskar som lockade, vi strosade säker runt bland de där hallonbuskarna en ti...

Av ida damsjö - 2 augusti 2013 21:10

Den 23/7 en helt vanlig tisdag, hade ett bokat möte med banken för att gå igenom ekonomin och lånelöfte till hus osv, vi hade nämligen hittat ett toppenhus som vi varit på visning på några dagar innan. På förmiddagen går stora stora bitar av slemprop...

Av ida damsjö - 2 augusti 2013 20:20

Har inte skrivit på länge, har inte råkat, inte velat skriva av mig av allt jobbiga och bearbeta det en gång till. Jag har fokuserat på ljusglimtar som ändå funnits där, vi har åkt iväg på små äventyr här i krokarna och även fast jag inte kunnat delt...

Av ida damsjö - 26 mars 2013 21:41

http://www.sahlgrenska.gu.se/aktuellt/nyheter/Nyheter+Detalj/kaffe-eller-te-under-graviditeten-paverkar-barnets-tillvaxt.cid1152154 Fick en kommentar från Anna som rekommenderade mig att sluta med min kopp kaffe eftersom jag är rädd att föda förti...

Av ida damsjö - 26 mars 2013 06:52

Var uppe och rörde mig lite igår under dagen, med betoning på lite 5 minuter här och där och då kändes allt så bra, hoppet kom smygandes tillbaka. Men sedan kom eftermiddagen med sitt hån och käftsmäll. Onda Sd löste av varandra. Höll i sig hela kväl...

Presentation


ung sjalande mamma med starka åsikter. bloggar om livet som mamma till busfröet Freja som tyckte det var en jätte bra idé att komma till världen 6 veckor förtidigt. nu kämpar vi mot hennes hjärtfel som antagligen når sitt slut efter sommaren då en operati

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards